Farveteori og Farveforståelse

Farvehjul 2024

Bliv en mester i farver!
Hvordan interagerer farver med hinanden? Hvordan påvirker de os, og hvordan bruger man dem bedst til at kommunikere eller understrege et budskab? På dette kursus vil du få en grundig introduktion til farveteori og farveforståelse.

Det vil du lære:
Farvehjulet: Grundlæggende farvelære og hvordan du kan bruge farvehjulet til at finde harmoniske farvesammensætninger.
Farveharmoni og paletter: Lær at sammensætte farver på en æstetisk måde ved hjælp af farveskemaer.
Farvepsykologi og symbolik: Forstå hvordan farver kan påvirke vores følelser og hvordan du kan bruge denne viden til at formidle bestemte budskaber og stemninger.

Materialer: Medbring selv 1-2 malerlærreder (f.eks. 50x70 cm, mindre eller større), akrylmaling, eventuelle malemedier, pensler i forskellige størrelser, spartler, et glas til at skylle i, en palet eller tallerken til at blande farver på, stofklud / En skitsebog eller tegnepapir, blyanter i forskellige hårdhed, viskelædere (knetgummi og alm. hvidt), eventuelt kul, pastel og blandingsværktøjer.

Praktiske øvelser:
Øv dig med forskellige farveharmonier.
Brug farvepsykologi til at fortælle en historie eller formidle en bestemt følelse.
Få inspiration fra store kunstnere som impressionisterne, Van Gogh, og samtidskunstnere.

Kontakt:
Har du spørgsmål om kurset, kan du kontakte Evi på mail: evaposto@gmail.com eller telefon: 21 96 45 82.

Meld dig til nu og udforsk farvernes fascinerende verden!

Undervisningssted

Gåsetårnskolen Marienberg